10 Şubat 2011 Perşembe

“Spora Başlamadan Önce Check-Up Yaptırın"




Kalp krizi geçirdiği için Acıbadem Maslak Hastanesi’nde stent uygulaması yapılan ve yoğun bakım sürecinden çıkan Rıdvan Dilmen, Acıbadem’e özel bir röportaj verdi. Dilmen, kalbiyle ilgili ilk sinyalleri daha önce yaptırdığı check-up’ta aldığını ancak doktorun önerilerini yeterince uygulamadığını söyledi.

Halı sahada arkadaşlarıyla futbol oynarken göğüs ağrısından yakınan ve 5 Şubat 2011 tarihinde başvurduğu Acıbadem Maslak Hastanesi’nde yapılan tetkikler sonucunda kalp krizi geçirdiği tespit edilen Rıdvan Dilmen, sağlığına yeniden kavuştu. Tedavi gördüğü Acıbadem Maslak Hastanesi’nde yoğun bakımdan çıkan spor yazarı ve yorumcusu Rıdvan Dilmen, aslında 2 yıl önce yaptırdığı check-up programında kalbinin uyarı sinyallerini aldığını belirtti. Ancak alınan sonuçlar doğrultusunda önerilen ilaç tedavisini düzenli olarak uygulamadığı ve spor yaparken bazı önemli kurallara dikkat etmediği için bu rahatsızlığı yaşadığını belirten Rıdvan Dilmen, "Bu bana ders oldu, ben de başkasına ders olmalıyım. Benim durumum herkese örnek olmalı. Sporu mutlaka profesyonel olarak yapmanız gerekmiyor. Amatörce de yapsanız, spora başlamadan önce check-up’tan geçmenizde ve doktorunuzun önerilerini yerine getirmenizde yüzde 100 fayda var" dedi.

CHECK-UP’TA BİR DAMARIN TIKALI OLDUĞU TESPİT EDİLMİŞTİ

Göğüs ağrısı yakınmasıyla başvurduğu Acıbadem Maslak Hastanesi’nde yapılan tetkikler sonucunda kalbin alt duvarını besleyen damarın tıkalı olduğu tespit edilen Rıdvan Dilmen’e, Kardiyoloji Uzmanı Doç. Dr. Ahmet Akyol tarafından stent uygulaması yapılarak bu sorun giderilmişti. Takip altında tutulduğu koroner yoğun bakım ünitesinden çıkarılan ve servise alınan spor yazarı ve yorumcusu Rıdvan Dilmen, bundan 2 yıl önce yaptırdığı check-up’ın sonuçlarını şöyle aktardı: "Check-up sonucunda genetik olarak riskli grupta yer aldığım, kötü huylu kolesterol LDL’nin yüksek, iyi huylu kolesterol HDL’nin düşük ve bir damarımın da yüzde 30 oranında tıkalı olduğu tespit edilmişti. Alınan sonuçlar doğrultusunda kolesterol için ilaç tedavine karar verilmiş ve yaşam alışkanlıklarım için bana bazı önerilerde bulunulmuştu. Ancak maalesef ilaçlarımı düzenli olarak kullanamadım ve spor yaparken bazı önemli noktalara dikkat etmedim."


SPORUN KURALLARINA DİKKAT EDİLMELİ!

Profesyonel futbol hayatını bıraktıktan sonra uykusuna ve beslenme tarzına özen göstermeye devam ettiğini belirten Rıdvan Dilmen, spor yaparken dikkat etmediği noktaları şöyle anlattı: "Futbol çok ağır ve kısa dönemde kalbin çok yorulduğu bir spordur aslında. Futbol hayatın sona erdiğinde kalbin sana faydası da olur, zararı da. Kendim önlem almadığım için bu rahatsızlığı yaşadım. Çünkü sporu doğru yapmıyordum. Mesela yürüyüş veya fitness yapmadan, ayda bir, doğrudan futbol müsabakasına katılıyordum. Bu da tabi sağlıklı değil, çünkü futbol ağır bir spor olduğu için ön hazırlık yapmadan, hazımsız bir şekilde müsabaka oynamak vücuda zarar verebiliyor."

KALP KRİZİ BANA DERS OLDU!

Geçirmiş olduğu kalp krizinin kendisine ders olduğunu, bundan sonra düzenli olarak check-up yaptırmaya devam edeceğini ve doktorlarının önerilerini mutlaka uygulayacağını söyleyen Rıdvan Dilmen, "Hem profesyonel sporcular hem de amatör spor yapan herkes, öncesinde mutlaka check-up’tan geçmeli ve doktorların önerilerini de mutlaka yerine getirmeli. Spor hayatına devam ederken de mutlaka doktor kontrolünde olmalı" dedi.

ÇOCUKLARA DA SPOR ÖNCESİNDE CHECK-UP YAPTIRILSIN!

Bir süredir futbol oynayan çocuklara da eğitmenlik yaptığını ifade eden Dilmen sözlerini şöyle noktaladı: "Ailelerden de çocuklarını spora başlatmadan önce mutlaka en ince ayrıntısına kadar doktor kontrolünden geçirmelerini istiyorum ki onlarla rahat ilgilenebilelim, içimiz rahat olsun."
10.02.2011 20:56

Hiç yorum yok: